سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
شتابزدگی را واگذار و در حجّت بیندیش وخود را از پریشان گویی نگاه دار، تا از لغزش ایمن بمانی . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 فروردین 31

انواع مختلف میلگرد  در بازار آهن الات ایران

قیمت روز میلگرد

بها روز میلگرد ادله مهمی در برآورد هزینه آخری یک پروژه ساختمانی است با این وجود عواملی موجود هست که بر نرخ این مال تاثیرگذار است . درین مقاله بعداز بازدید جداول قیمتی به بررسی و توضیح جامعی درباره‌ی کارداران تاثیرگذار بر بها میلگرد که یک کدام از تاثیر گذار ترین مصالح در ساختمان است می‌پردازیم . با ما همراه باشید .

 

میلگرد چیست ؟ و چرا در پروژه  خود به آن احتیاج دارم؟

 

هنگامی که شما در حال آماده سازی یک پروژه ساخت و ساز بتنی هستید، ممکن است در هنگام  برنامه ریزی خرید مواد، از اصطلاح میلگرد استفاده می شود،  اما میلگرد چیست؟

دقیقا چه کاری برای پروژه شما انجام می دهد که آن را بسیار مهم می کند؟ آیا انواع مختلف میلگرد برای پروژه شما واقعا حیاتی هستند؟ در اینجا نگاهی گذرا به اصول میلگرد برای کمک به شما در شروع کار می اندازیم.

میلگرد چیست؟ میلگرد دقیقا چیست؟

میلگرد نوار فولادی می باشد که در ساخت بتن و بتن ریزی پی ساختمان استفاده می شود. شما با افزودن این میله های فلزی، بتن مسلح را ایجاد می کنید. که باعث افزایش مقاومت بتن می شود. استفاده از میلگرد در پی ساختمان باعث می شود که بتن شکاف نخورد و پروژه از هم نپاشد. 

اگرچه تمام ترک های بتونی، میلگرد و مواد تقویت کننده به کنترل مکان و میزان ترک ها کمک می کنند. همچنین قدرت ساختاری در پروژه را فراهم می کند.

 

چرا استفاده از میلگرد در پروژه من مهم است؟

میلگرد باعث می شود بتن چندین  مرتبه در برابر خرابی مقاوم تر شود. استحکام کششی را با استفاده از یک نوار تقویت کننده که در برابر خوردگی مقاوم است فراهم می کند.

 

 اگر می خواهید پروژه   بتن خود را اجرایی کنید، میلگرد پشتیبانی بسیار قوی تری نسبت به سیم های فولادی، تقویت کننده های فایبرگلاس و بسیاری از محصولات دیگر موجود در بازار است. چرا؟ زیرا قدرت ساختاری بالایی را در خود ایجاد می کند.

 

انواع مختلف میلگرد

طیف گسترده ای از انواع میلگرد در بازار آهن الات ایران  وجود دارد:

میلگرد فولادی ستون فقرات سازه بتن است. در اکثر پروژه های بتنی استفاده می شود. چرا؟ زیرا هزینه کمتری دارد و استحکام بالایی را برای سازه فراهم می کند.

پلیمری تقویت شده با فیبر شیشه ای جایگزینی خوب برای میلگردهای فولادی سنتی است. با استفاده از فایبرگلاس، مواد مقاومتری در میله ها ایجاد می شود تا بتن را تقویت کند. تا مقاومت کششی قوی تر داشته باشیم.

از میلگردهای گالوانیزه در مواقعی استفاده می شود که خوردگی بتن می تواند مشکلی ایجاد کند. میلگرد گالوانیزه با استفاده از چندین فرآیند مختلف روکش دار شده است. اینها می تواند شامل آبکاری سرد و آبکاری داغ باشد. گالوانیزه و روی یک سد محافظ بر روی  میلگرد را فراهم می کنند.

میلگردهای از جنس استیل در محیط های خورنده استفاده می شود که از روی به دلیل اثرات گالوانیزه آن نمی توان استفاده کرد. میلگرد استیل تمایل دارد که از میلگرد گالوانیزه گران تر باشد. به همین دلیل ، فقط در صورت لزوم استفاده می شود.

میلگرد روکش شده با اپوکسی گزینه ای مدرن و اقتصادی برای محیط های خورنده است. میلگرد به از اپوکسی پوشانده شده است تا از خوردگی محافظت کند. در محیط هایی  که آب یا حرکت های مکانیکی ممکن است به پوشش محافظ آسیب برساند، اپوکسی گزینه ای مناسب است. سیل های اروپایی به سادگی باعث تقویت ساختاری بتن  شما می شود.

انواع مختلفی از میلگرد  در دسترس است تا در سطوح مختلف قدرت استحکامی و کششی را فراهم کند. این موارد و گزینه ها به شما امکان می دهد به راحتی راه حل مناسب برای پروژه خود انتخاب کنید.

 

https://www.asroon.ir/suppliers/detail/فولاد-گستر-حداد/59/view/

میلگرد چیست؟ همانطور که می بینید، این بخش بسیار مهمی از ساخت بتن است. سوال واقعی این است که، میلگرد مورد نیاز خود را از کجا فراهم کنید؟ فروشگاه آهن آلات آسرون، طیف وسیعی از گزینه ها و محصولات میلگردی  را در اختیار شما قرار می دهد. 

 

اولی ملات مورد به کار گیری در ساخت فونداسیون , بتن هست . بتن از ادغام مواد متفاوتی مثل سیمان , نوع ای خاکستر حریق فشانی , سرباره کوره ها , مواد مضاف پلیمر , الیاف و… تهیه و تنظیم می شود . این مواد پس از ادغام و کم آب شدن در فونداسیون ساختمان جوری محکم می گردند که در شرایطی‌که در قبال نیروهای کششی و لرزه ای قرار بگیرد ممکن است ترک خورده و به کل ساختمان جراحت برساند . بیشتراز نیم قرن است که برای حل این خلل در ساختمان سازی در بخش های عمل شده با بتن مانند فونداسیون , سقف و ستون ساختمان از میلگرد برای جبران پایداری کششی آن استعمال می نمایند .

 

بها میلگرد روز جاری

ارزش میلگرد وسط

 

بها میلگرد اهواز

 

بها میلگرد ظفربناب

 

طبقه بندی فولاد میلگرد

میلگرد یا این که آرماتور به مقاطع توپر گفته می شود که به دو صورت شاخه ای یا این که کلاف در بازار جان دار میباشد . خواسته از میلگردهای شاخه ای مقاطعی ست که به صورت تکی و در مقدار های متعدد خرید و فروش می شود . درحالیکه آرماتور های کلاف به صورت کلاف های پیچیده شده بدور یکدیگر هست . اکثر وقت ها آرماتور های کلاف از سایز 5 . 5 تا 16 میلیمتر ساخت می شود . در مدل بندی آرماتور های کلاف به مقاطع با سایزها 5 . 5 تا 8 میلیمتر مفتول یا این که وایر میگویند .

https://www.asroon.ir/suppliers/detail/آریان-فولاد/25/view/

در جهان این مقاطع مطابق با استاندارد ASTM ساخت می شود . اما نکته حائض اهمیت در باب این مقاطع تفاوت در دین طومار ایجاد میلگردهاست , به‌این مفهوم که تفاوت در خواص و خلق و خوی پایانی متاع را ناشی می شود . به این ترتیب لازم ست که مشتریان متناسب با مکان و وضعیت اقلیمی خویش مبادرت به خرید این فرآورده نمایند . از همین رو هر کشوری متناسب با موقعیت اقلیمی خویش و با رعایت اصول کلی , دین طومار های یگانه خویش را برای ساخت آرماتور داراست . اکنون در عالم آئین طومار های استرالیا , کانادا , اروپا , ایالات متحده , چین و استاندارد ملی کشور ایران 3132 مو جود است . این تولید ها به دو صورت آجدار یا این که بی آلایش در 4 گرید ( بررسی ) A1 , A2 , A3 , A4 ایجاد می‌شوند . برای مثال به بررسی 3 استاندارد ساخت مقاطع می‌پردازیم :

 

میلگرد اروپائی : مقاطع تشکیل‌شده در‌این مجموعه اکثر اوقات به شیوه ترمکس یا این که حرارتی و با استعمال از آلیاژ کربن و سیلیکون ساخت میشوند که پایداری نیکی در قبال زمین‌لرزه ندارند . از همین رو این مقاطع در بخشها اروپائی که احتمال وقوع زلزله کم است مورد به کار گیری قرار میگیرد . در شیوه ترمکس از شمش ها فولادی با نظارت شیمیایی تحت تری استعمال می نمایند آن‌گاه برای عملیات خنک کاری , مال را از لوله های آب سرد عبور داده که‌این تکان منجر زیر داخل شدن پایداری مغز آرماتور می شود .

مرزو بوم ژاپن به دلیل ز‌لزله خیز بودن مقاطع را مطابق با استاندارد JIS و به روش آلیاژی ساخت می نماید . روش فرو آلیاژی شیوه ایست که در آن با افزودن فروآلیاژهایی به شمش های فولادی ساخته میگردند و در تراز خنک کاری این فرآورده را در هوای آزاد و به مرور زمان خنک می نمایند که سبب ساز بالا رفتن ایستادگی متاع می شود .

در کشور ایران مقاطع تولیدی مطابق با استاندارد ملی جمهوری اسلامی ایران 3132 و ترکیبی از تعدادی استاندارد اروپائی , ژاپنی و آمریکائی ساخت می شود .

ارزش میلگرد تیکمه داش

 

ارزش میلگرد راد همدان

 

ارزش میلگرد ابهر

 

ارزش میلگرد ارگ تبریز

 

ارزش میلگرد هیربد

 

ارزش میلگرد تاکستان

 

بها میلگرد آناهیتا گیلان

 

بها میلگرد آذر فولاد امین

 

کلاف میلگرد

 

کلاف میلگرد چیست؟

 

شاخه میلگرد

 

شاخه میلگرد تعدادی متر است؟

اشکال میلگرد از دید شیوه ساخت

پروسه کلی در ایجاد این مال شیوه نورد گرم و با استعمال از شمش های فولادی 5sp است . در اولِ خط ساخت , شمش های فولادی وارد کوره های ذوب شده و تا دمای سرخ شدن حرارت می‌بینند . آن گاه برای کاهش دادن مرحله برهه زمانی عرضی و طویل شدن فولاد آن را از در بین غلطک های متواتر اتومبیل نورد

 

آزمایشات در اختیار گرفتن کیفیت میلگرد

آزمایش گیرایی : این امتحان ها مطابق با استاندارد ملی کشور ایران به شماره 1 - 8103 و به خواسته اطلاع از خاصیت انعطاف پذیری , مدول الاستیسیته , حد الاستیک , موقعیت ارتجاعی , نقطه تسلیم و پایداری تسلیم و ایستادگی به شکنندگی بر روی مقاطع انجام می شود . این آزمایش به وسیله دستگاه جاذبه آرماتور صورت می پذیرد .

تست خمش : این تست در دمای فی مابین 15 تا 25 رتبه سانتی گراد با زاویه های میان 160 تا 180 رتبه و به سه صورت سبک , سنگین وزن و منحصر انجام می شود . تست سبک اکثر وقت ها بر روی مقاطع رشته رشته ( خاموت و مفتول ها ) با قطر کمتر از 10 میلیمتر انجام می شود . بر روی مقاطع با قطر بیشتراز 10 میلیمتر از آزمایش خم سنگین وزن و خم کاری با رواداری های ویژه و با شعاع مشخص و معلوم نیز خم کاری اختصاصی است . در شرایطی‌که آرماتور ذیل این تست مبتلا گسستگی و ترک نشود مقبول است .

آزمایش خستگی : این امتحان نیز مطابق با استاندارد 1 - 8103 برای مقاطع افقی معقول می شود . این تست بر روی سه آرماتور با بعدها معین تحت , حد میانه و فراتر از محدوده جدول نورد انجام می شود . برای این امتحان از خم کننده های جانور در تارنما های واحد های صنعتی مورد استعمال قرار میگیرد .

بررسی مقاطع از روی صورت ظاهری

همانطور که در اولِ این مقاله گفتیم آرماتور ها با دو صورت ظاهری معمولی و آجدار ساخته میگردند که هریک خصوصیات کاربرد های منحصر به خویش را دارااست .

https://www.asroon.ir/suppliers/detail/ذوب-آهن-اصفهان/45/view/

میلگرد بی آلایش یا این که ترانس

این مقاطع با صورت ظاهری تماما صاف و فارغ از هیچ برجستگی بر روی مرحله جنس هست که به دو صورت کلاف و شاخه ای در بازار موجود هست . مقاطع معمولی مقاطعی قابل انعطاف با 25 درصد تغییر و تحول صورت نسبی پلاستیکی میباشند و در تیم میلگرد های داکتیل جای دارد . آرماتورهای بی آلایش در موقعیت کلاف از سایز 5 تا 12 میلیمتر و در موقعیت شاخه از سایز 8 تا 40 میلیمتر موجود هست . ارزیابی این جور مقاطع در مجموعه A1 قرار گرفته که دارنده دستکم پایداری کششی 3800 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و ایستادگی تسلیم 2300 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می‌باشد . اکثر وقت ها از این مقاطع در صنعت آهنگری و جوشکاری به کار گیری می شود و از ساخت کنندگان داخلی این جنس می شود به کارگاه های ساخت میلگرد یزد و کاشان اشاره نمود .

 

میلگرد آجدار

این گونه از آرماتور ها در سه ارزیابی A2 , A3 , A4 به صورت آجدار و به طریق جناقی یا این که هفت هشت , فنری و دوکی می‌باشد . عمق و صورت ظاهری آج ها بایستی دقیقا مطابق با استاندارد باشد به دلیل آن که انگیزه از آجدار کردن این جنس مشغول کردن بیشتر این مقاطع با بتن است . مقاطع A2 در تیم مقاطع نصفه مشقت بار با 19 درصد تغییر‌و تحول صورت نسبی پلاستیکی , پایداری کششی 5000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و ایستادگی تسلیم 3000 کیلو گرم بر متر مربع با آج های فنری و منفرد است . این فرآورده در مجموعه آرماتور های ترد جای‌دارد و بیشتر در مصارف ساختمانی و خاموت زنی مورد استعمال قرار می‌گیرد . نماد JU حک شده بر روی مقاطع نماد آرماتور های A2 ساخت شده به شیوه آلیاژ سازی می‌باشد . آرماتور های گرید A3 مقاطعی کم آب و ترد با 14 درصد تغییر و تحول صورت نسبی پلاستیکی و با پایداری کششی 6000 کیلو گرم بر سانتی متر مربع و ایستادگی تسلیم 4000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع با آج های جناقی و به صورت ضربدری ساخته میگردند . اکثر وقت ها از این کالا در مصارف سیویل ساختمانی و صنعتی مورد استعمال قرار میگیرد . آرم CT حک شده بر روی مقاطع علامت آرماتور A3 ساخت شده به شیوه ترمکس و نماد CU نماد آرماتور A3 ساخت شده به شیوه آلیاژ سازی می‌باشد . اعتنا شود که به دلیل کم آب بودن این آرماتورها به هیچ وجه عملیات جوشکاری روی آن نباید انجام بگیرد . مقاطع با ارزیابی A4 با آج های دوکی یا این که پیچیده و از دسته 500 و 520 است . آرم JT حک شده بر روی مقاطع آرم آرماتور های A4 ساخت شده به شیوه ترمکس و SA آرم ساخت به شیوه آلیاژ سازی می‌باشد .

 

شایسته ترین گونه میلگرد

درباره‌ی شایسته ترین دسته میلگرد نمیتوان به طور کلی حیث اعطا کرد , چرا‌که تعیین این کالا دقیقا بایستی


 نوشته شده توسط ismaeil sahab در پنج شنبه 99/2/25 و ساعت 11:58 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 6
مجموع بازدیدها: 27093
جستجو در صفحه

خبر نامه